Terug na hoofblad
Wellington

Mooie Mischke mik na Mev SA-kroon

•Jaomi Zeeman

Mischke Joshua, née Le Cordeur, is ‘n boorling van Wellington wat onlangs as een van die semi-finaliste in die Mev. Suid-Afrika Kompetisie aangewys is.  Dié 32-jarige bemarkingspesialis is ‘n voormalige leerder van Hugenote Hoërskool wat nog gereeld by haar ouers, professor Michael en sy vrou, Sylvia, in haar geboortedorp kom kuier.

Mischke het na haar studies in bemarkingsbestuur die bemarking van die Protea Hotel Groep by hul hoofkantoor behartig.  Sy is intussen getroud en het na Rustenburg verhuis.  Hier, waar sy vir eers tussen werke is, nog nie kinders het nie en ‘n baie ondersteunende man het, het vriende haar aangemoedig om vir die Mev. Suid-Afrika Kompetisie in te skryf.

“Ek is nou in ‘n spasie waar ek tyd het om ‘n verskil in mense se lewens te maak - iets wat ek nog altyd wou doen.  Die Mev. SA Kompetisie bied ‘n goeie platform waar ‘n mens ‘n positiewe impak op mense, maar veral vroue, se lewens kan maak.  Hulle het reeds strukture in plek wat op die bemagtiging van vroue fokus,” verduidelik sy.

Volgens Mischke is die amptelike begunstigde welsynsorganisasie van die kompetisie die “Women for Women”-groep wat spesifiek help om vroue te bemagtig.

“Hulle help vroue om klein ondernemings te begin om self ‘n inkomste te genereer.  Hulle fokus ook op die aanleer van lewensvaardighede en leer vroue om na hulself te kyk.  Al die geld wat ons tydens ons veldtog insamel, word vir hierdie doel aangewend,” sê sy.

Elke semi-finalis moet teen die einde van Junie ‘n sekere bedrag geld ten bate van Women for Women insamel.  Op 28 en 29 Junie sal Mischke, saam met die ander semi-finaliste, finaal beoordeel word voor ‘n keuse vir die top 10 finaliste aangekondig word.

Mischke het op Saterdag, 14 April, ‘n High tea ten bate van hierdie doel gehou.  Hierdie uithang-geleentheid het by The Garden Shed buite Wellington plaasgevind en is deur talle dames, sowel as van Mischke se vriende en familielede bygewoon.  Sy het tydens die funksie ‘n praatjie gelewer waarin sy haar doelstellings en rede vir deelname aan die kompetisie met die gaste gedeel het.

Volgens Mischke, sal haar fokus altyd op die vrou val.

“Vroue doen soms altyd die sleurwerk in die lewe.  Ek wil vir vroue wys dat hul van nut kan wees en waarde het.  Nog ‘n belangrike kwessie waarop ek wil fokus, is die probleem van boelie, veral onder jong meisies,” het sy gesê.

Mischke, wat self as dogter geboelie is, emosioneel afgekraak is en onseker oor haarself gevoel het, wil hierdie probleem onder jong meisies aanspreek.  Volgens haar wil sy meisies bemagtig om te verstaan dat die persoon wat hul emosionele skade berokken, eintlik die gebroke een is.  Sy wil verder ook met meisies oor hul onsekerhede praat en hul help om nie hul eie twyfel op ander te projekteer nie.

Die pragtige Mischke lag oor haar gebrekkige ervaring in skoonheidskompetisies.

“Ek is as klein dogtertjie vir ‘n Little Miss Stars kompetisie ingeskryf, maar het glad nie hond haaraf gemaak nie.  Die laaste keer wat ek aan so ‘n kompetisie deelgeneem het, was toe ek ‘n finalis vir Mej. Matieland was, maar dit was baie jare gelede toe ek nog ‘n student was,” sê sy.

Vir haar maak dit nie saak of sy verder in die kompetisie vorder nie.

“Ek wil net die hele tyd onthou waarom ek eintlik ingeskryf het:  om ‘n positiewe invloed in ander vroue se lewe te hê.  Al maak ek dit nie tot die einde nie, is dit vir my ‘n deel van die reis tot hierdie doel,” sê Mischke.

Haar deelname aan hierdie kompetisie is tekenend van Mischke se goeie gene.  Behalwe vir haar skerp intellektuele vermoëns, het sy ook iets van haar tannie, Edwena (née Le Cordeur) Goff, se dryfkrag en skoonheid in haar bloed.  Edwena, Mischke se pa, professor Michael le Cordeur se suster, is in 1980 as die eerste Mej. Rapport, die swart weergawe van Mej. Suid-Afrika, gekroon.  As deel van haar destydse verpligtinge ten opsigte van hierdie titel, het sy haar aan opheffingswerk onder vroue, veral in die bruin gemeenskap, toegewy.

Edwena, wat ook by Mischke se fondsinsamelingsgeleentheid teenwoordig was, het haar bemoedig met die oog op haar deelname aan die Mev. Suid-Afrika Kompetisie.

“Almal gaan nie altyd saam met jou bly wees of saam met jou celebrate oor wat jy regkry nie.  Gebruik die lesse wat jy in die lewe geleer het, jy het reeds die wenresep.  Jy moet heel wees van binne en eers baie dinge ervaar en weet voordat jy ander kan bemagtig.  Jy het al hierdie dinge alreeds - gebruik dit nou tot voordeel van ander,” het Edwina haar aangemoedig.

Vir Mischke sal Wellington altyd haar hartsplek bly.

“My basis is my rustigheid, en dit is iets wat ek in my grootwordjare in Wellington geleer het.  My rustige grootwordjare gee my ‘n stil krag.  In Wellington voel ek 100% myself en dit is die plek waar ek my dinkwerk doen.  Die feit dat my fondasie hier lê, maak my wie ek vandag is.  Party mense praat baie, maar doen min.  Met my is dit andersom, en dit is iets wat ek by die huis geleer het,” sê sy dankbaar.

Intussen is Mischke druk besig om haarself vir die kompetisie voor te berei en gemeenskapswerk te doen.

Die publiek kan vir Mischke stem en haar kanse om as finalis vir hierdie kompetisie te kwalifiseer ‘n hupstoot gee deur “Mischke Joshua” na 35959 te sms.

Wellingtonner finalis in kookkompetisie

Die Wellingtonner Elsibe Loubser McGuffog het onlangs as een van 18 semi-finaliste aan die SA Kaasfees se kookkompetisie deelgeneem.

Die eerste been van die kompetisie het op 7 April by Jenny Morris se Cooks Playground Cooking School in Groenpunt plaasgevind.

In hierdie inisiatief van die Kaasfees is amateursjefs genooi om waterwysresepte met President-kaas vir die #YourWheyWithCheese-kookuitdaging in te skryf.  Elsibe se inskrywing het haar as een van die 18 semi-finaliste laat kwalifiseer.

Tydens die kookkompetisie moes hierdie finaliste hul staal in die kombuis met hul eie resepte, wat volgens die voorskrifte van die kompetisie saamgestel is, wys.  Elsibe het die beoordelaars met haar vye en feta in ‘n filo-mandjie, gekomplimenteer met geroosterde dennepitte en volstruis-carpaccio, beïndruk.  Sy het ‘n kans gewaag deur die carpaccio met ‘n marog-pesto te bestip - iets wat sy nog nooit van tevore probeer het nie.

Elsibe se oorspronklike poging het ‘n groot indruk op die beoordelaars gemaak en sy is as een van vier finaliste wat verder in die kompetisie sal vorder, aangewys.

Hierdie vier finaliste sal op Vrydag 27 April en Saterdag 28 April hul slag in die KykNET Cooking Pot by die SA Kaasfees wys.

Tydens hierdie uitdaging sal hul elk ‘n mandjie met verrassingsbestanddele, sowel as ‘n resep wat hulle binne ‘n beperkte tyd moet voltooi, ontvang.

Twee wenners sal op 27 en 28 April aangewys word, waarna hul sake op Sondag 29 April onder die wakende oog van die beoordelaars Jenny Morris, Kamini Pather en Sihle Ngobese sal uitkook.

Plaaslike fotograaf deel van unieke kunsuitstalling

by Old Tannery

•Jaomi Zeeman

‘n Unieke kunsuitstalling deur drie uiteenlopende plaaslike kunstenaars is onlangs by The Old Tannery gehou.

Die fotograaf Hennie van Loggerenberg, Ingrid Hall en Frankie Loftus het saamgespan om hul kunswerke by hierdie uitstalling, genaamd Face to Face, ten toon te stel.

Hennie en sy gesin woon al vir ‘n jaar op Wellington en is baie lief vir die omgewing en sy mense.  Vir hom is kuns en fotografie nog altyd ‘n groot passie.

Alhoewel hy kuns studeer het, het hy homself na sy studies in die voedselbedryf bevind en vir ag jaar oorsee gewoon en gewerk.

Toe hulle in 2015 na die Paarl verhuis het, het hy besluit om weer sy potlode en kwaste uit te haal en ook op sy fotografie begin fokus.

Hy het sy werk in Franschhoek uitgestel en besef dat kuns iets is wat hy voltyds wou doen.

“Die laaste drie jaar was daar groot stappe en einde laasjaar het ek bedank by my vorige werkgewer en my eie besigheid, OCTA5, begin.

"Ek neem nou voltyds foto’s en werk aan ‘n paar reekse kunswerke vir die nabye toekoms,” vertel hy oor hierdie groot sprong wat hy gemaak het.

Met die strukture van die korporatiewe wêreld agter hom, kan Hennie hom nou in sy kuns en fotografie uitleef.

Volgens hom is dit sy manier om mense se stories te vertel.

“Alhoewel ek hou van ‘n baie georganiseerde wêreld, soek ek konstant na geleenthede om uit die boks te werk en dink.  Kuns en foto’s laat my toe om dit te doen.

"Alles wat ek doen word ‘n baie persoonlike saak.  Of dit nou ‘n familie shoot is op Paarlberg, of ‘n kommissie vir ‘n vriend in Amerika, ek benader elkeen op sy eie en soek die een ding wat belangrik is om oor te dra binne die konteks.  Almal is op sy of haar eie manier mooi, en ek gaan dit wys. Almal het ‘n storie, en ek gaan dit vertel,” sê hy.

Volgens Hennie is die samewerking tussen hom, Frankie en Ingrid iets wat natuurlik gebeur het.

“Dit is interessant dat ons mekaar nie juis vreeslik goed ken nie.  Frankie is ons pastoor se vrou en ek het Ingrid deur haar ontmoet. Ek ken Frankie darem al amper twee jaar en nadat ek van haar werk in haar huis gesien het, het ek haar uitgedaag om saam met my iets te doen. Sy het ingestem, maar ons het gevoel ons kort nog ‘n kunstenaar. Ingrid Hall was ‘n natuurlike keuse,” vertel hy.

Die tema en naam van die uitstalling, Face to Face, het ook ‘n natuurlike ontstaan gehad.

“Met ons eerste ontmoeting het ons al op die konsep besluit.  Ons al drie is lief vir die Here en ons wou ons siening van wat ons van hom ervaar, medeel op canvas. Die inspirasie was dus verseker ons verhouding met God - Face to Face with the Father,” verduidelik Hennie.

Hy het groot lof vir Frankie en Ingrid.

“Die twee dames is twee legendes in my oë! Hulle is super gefokus, elkeen met haar eie styl en hart, maar ongelooflike mense met passie,” sê hy.

Alhoewel die uitstalling slegs een dag besigtig kon word, is Hennie opgewonde oor die reaksie en moontlike nuwe dinge wat daaruit kan spruit.

“Die uitstalling is verby en as jy nou na alles kyk, is dit ongelooflik hoe alles gevloei het.  Ons inspirasie het van een plek gekom.  Ek is seker elkeen van ons drie kunstenaars het alweer planne om ‘n paar nuwe goed iewers teen ‘n muur te sit - ek het verseker.  As ek dit weer saam met die twee ongelooflike mense kan doen, sal dit ‘n eer wees,” sê hy.

Hennie beplan nog twee uitstallings later in die jaar.

“Dit gaan baie anders wees as die een wat ons nou gedoen het.  Ek werk ook aan ‘n foto kunsuitstalling, iets wat ek voel ‘n leemte is,” sluit hy af.

Intussen is hierdie kreatiewe man voltyds met sy werk as fotograaf by OCTA5 besig.

Olive Schreiner se nuwe uitstalling geopen

‘n Olive Schreiner-groepuitstalling deur drie uitnemende kunstenaars het op Saterdag 14 April in die Breytenbach-galery geopen.  Hierdie uitstalling, wat die werk en lewe van Schreiner ondersoek en vereer, bestaan uit kunswerke van Andries Bezuidenhout, Catherine Brennon en Susan Bloemhof.

Olive, wat as skrywer, feminis, pasifis en intellektueel in die laat 1800’s en vroeë 1900’s aktief was, is seker die meeste bekend vir haar storie, The Story of an African Farm.  Sy het haar vir vrye denke beywer en kritiese kommentaar op die destydse Britse imperialistiese stelsel en rassisme gelewer.  Die lewe en werk van hierdie uitsonderlike vrou word in dié uitstalling deur die kunswerke van Bezuidenhout, Brennon en Bloemhof  verbeeld.

Die openingspreker by die geleentheid was die bekroonde Suid-Afrikaanse joernalis en skrywer, Elsabe Brits.  Elsabe, wat as wetenskaplike joernalis by Die Burger werk en gereeld akademiese navorsingsvelde, sowel as hedendaagse wetenskaplike kwessies takel, het ook al ‘n nie-fiksie boek oor die lewe van Emily Hobhouse geskryf.  Haar kennis van die rol van vroue as kritici, kommentators en hulpverleners in die tyd van die Anglo-Boereoorlog, het van haar ‘n uiters geskikte openingspreker by die geleentheid gemaak.

Brits het na ‘n uitlating van Emily Hobhouse oor Olive Schreiner verwys wat haar as ‘n “enigmatiese karakter” en “iemand wie se verstand en gees deur alle grense gebreek het” beskryf het.

Volgens Elsabe is die kunswerke wat die lewe en werk van Olive Schreiner verbeeld ‘n belangrike manier om dit waarvoor sy haar beywer het vir mense meer toeganklik te maak.

“Susan se kunswerke, wat uit ‘n palet van slegs vier kleure geskep is, maak Olive toeganklik.

"Andries se werk werp weer lig op Olive se nomadiese lewe - enersyds om van haar voorgeskrewe rolle te ontsnap, en andersyds as gevolg van armoede.  Catherine se keramiek verbeeld weer Olive se verganklikheid.  Die droombokse is deur Olive se landskap geïnspireer en kan amper as die bewaarders van haar drome beskou word,” het Elsabe gesê.

Die Karoo het ‘n groot rol in Olive se lewe gespeel en kry in baie van die kunswerke gestalte.

“Olive was van die Karoo, maar tog was sy groter as die Karoo.

"Die uitstalling spreek van die hande neem met iets meer diepliggends, van ons geskiedenis en erfenis.  Hierdie gedeelde verlede is ‘n beeld van onsself,” het Elsabe verduidelik.

Sy het ook na Schreiner se nalatenskap van talle boeke en meer as 5500 briewe verwys.

“Olive se liefde vir die land en vir menswees word in hierdie uitstalling deur kuns verbeeld.  Die rol van vroue is in ons geskiedenis baie lank onderspeel.  Hierdie uitstalling is ‘n unieke ervaring van ons erfenis wat ons moet vier.  Ek hoop dieselfde word met ander vroue ook gedoen,” het Elsabe gesê.

Sy het afgesluit met ‘n aanhaling van Olive uit haar boek, The story of an African farm.

“Only the sea is like a human being . . .always moving, always something deep in itself is stirring it.  It never rests; it is always wanting, wanting, wanting.  It hurries on; and then it creeps back slowly without having reached, moaning.  It is always asking a question and it never gets the answer.”

Die uitstalling is tot die einde van Mei by die Breytenbach-galery te sien.

Jou Goeie Nuus - Gratis - Koerant met 'n Verskil in die Swartland - Ons dien en bou © die courant hou kopiereg op alle inhoud van hierdie webwerf en geen deel daarvan mag sonder die bestuur se toestemming gekopieer word nie.